Gdy boli ząb

Objawy Prawdopodobny problem Co robić ???
Nagły ból pojawiający się po spożyciu zimnego lub gorącego pożywienia, po chwili ustępujący samoistnie. Jeśli ból ustępuje samoistnie i trwa tylko chwilę to niekoniecznie jest to problem. Nadwrażliwość może być spowodowana uszkodzeniem wypełnienia lub ( najczęściej ) jest wynikiem odsłonięcia się niewielkiej powierzchni korzenia. Spróbuj użyć pasty dla zębów nadwrażliwych (np. Sensodyne). Szczotkuj zęby miękką szczoteczką przeznaczoną do tych celów. Jeśli po kilku tygodniach nie będzie poprawy skontaktuj się z Twoim dentystą.
Zęby po leczeniu stomatologicznym reagują bólem na zimno lub ciepło. Zabiegi stomatologiczne mogą spowodować zapalenie miazgi zębowej (nerwu). Stan ten ma najczęściej charakter odwracalny (przejściowy). Poczekaj 4 - 6 tygodni. Znakomita większość przypadków nadwrażliwości pozabiegowej mija samoistnie. Jeśli ból trwa, nasila się lub występuje samoistnie ( bez bodźców ciepło-zimno) to należy skontaktować się z dentystą, gdyż najprawdopodobniej potrzebne będzie leczenie kanałowe.
Ostry ból w trakcie nagryzania. Istnieje wiele prawdopodobnych przyczyn tego typu dolegliwości: głęboki ubytek próchniczy, utrata wypełnienia lub pęknięcie zęba. Uszkodzenie sięga do miazgi zęba (tkanka wewnątrz zęba popularnie nazywana nerwem). Kontakt z Twoim lekarzem jest niezbędny. Jeśli uszkodzeniu uległa miazga konieczne będzie leczenie kanałowe i pokrycie zęba koroną protetyczną
Długotrwały ból po spożyciu gorącego lub zimnego pokarmu Prawdopodobnie miazga została uszkodzona w wyniku zakażenia poprzez ubytek próchniczy lub w trakcie leczenia zachowawczego. Skontaktuj się z lekarzem. Leczenie kanałowe pozwoli uratować ząb.
Ciągły i dotkliwy ból, uczucie "wysadzenia" zęba, obrzęk dziąsła, ból przy nagryzaniu i dotyku Infekcja z kanału korzeniowego przeszła na otaczającą ząb kość. Konieczna wizyta rozpoczynająca kilkuetapowe leczenie endodontyczne, konieczna antybiotykoterapia. W sytuacjach beznadziejnych konieczna ekstrakcja zęba. Zanim uzyskasz pomoc zarzyj środki uśmierzające.
Tępy ból i uczucie ciśnienia w górnych zębach, często gorączka Prawdopodobne zapalenie zatoki szczękowej ( w 30% przyczyna zębopochodna ). Podobne objawy (za wyjątkiem gorączki) towarzyszą bruksizmowi czyli patologicznemu zaciskaniu i zgrzytaniu zębami. Skontaktuj się z lekarzem. Niekiedy konieczna będzie konsultacja laryngologiczna i antybiotykoterapia.
Przewlekły tępy, lub nawracający silny ból głowy, szyi, lub ucha. Czasami problemy mające swoje źródło w miazdze zębów promieniują do skroni, ucha lub szyi, ale należy wziąć pod uwagę inne problemy medyczne. Kontakt ze stomatologiem pozwoli wykluczyć zębopochodną przyczynę dolegliwości. Często konieczne konsultacje wielu specjalistów.

Powyższy poradnik należy traktować jedynie jako wskazówkę, która nie może zastąpić konsultacji stomatologicznej.

01.07.2020
Dentista.pl jest jak Nowy Jork i podobnie jak on jest miejscem nieograniczonych możliwości, które ciągle tętni życiem.
30.06.2020
Piękny, naturalny, zdrowy i dopasowany do twarzy uśmiech potrafi sprawić, że oczy zaczynają się „śmiać” i cała twarz emanuje pozytywną energią.
29.06.2020
Wakacyjna podróż po uśmiech Miejsce docelowe: Hollywood Smile City lub Natural Smile City. Ty wybierasz destynację.
30.04.2020
Drodzy pacjenci! Dziękujemy Wam, że jesteście z nami i wspieracie nas w tych niecodziennych okolicznościach.
08.02.2020
Top Model Pani Kasia Szklarczyk rozpoczęła właśnie swoją podróż w kierunku perfekcyjnego uśmiechu. Ząbki staną się idealnie proste dzięki niewidocznym nakładkom Invisalign.
03.12.2019
Nasz nowy pacjent Pan Marcin Maruszak znany zapewne Wam jako @brzydal_ trafił do naszego gabinetu z chęcią poprawy swojego uśmiechu.
26.11.2019
Dr n. med. Maciej Marcinowski (laureat plebiscytu Dentysta Roku 2019 w Wielkopolsce) oraz licencjonowana higienistka stomatologiczna Paulina Czecholińska z gabinetu Dentista.pl odpowiedzą m.in.
20.10.2019
Pracowita sobota w Dentista.pl Nasza higienistka Paulina Czecholińska z pasją przeprowadza zabiegi higienizacyjne pod mikroskopem.
19.10.2019
W Dentista.pl cały czas wspieramy nasz team w rozwoju zawodowym.