Profilaktyka

Płytka bakteryjna, klejąca, bezbarwna błonka, która wciąż osadza się na zębach może być przyczyną chorób dziąseł. Różne dolegliwości w obrębię dziąseł mogą być spowodowane przez specyficzne kolonie bakterii. Jeśli płytka nie jest usuwana każdego dnia poprzez prawidłowe szczotkowanie zębów i nitkowanie, twardnieje i zamienia się w porowata substancję którą nazywany kamieniem nazębnym. Toksyny produkowanie przez bakterie płytki nazębnej uszkadzają dziąsła. Niszczą ścisły przyczep jaki istnieje pomiędzy zębem a dziąsłem, powodują powstawanie kieszonki dziąsłowej, w której dochodzi do jeszcze bujniejszego rozwoju drobnoustrojów. Postępujące proces zapalny niszczy przyczep nabłonkowy i dociera do kości również rozpoczynając jej destrukcję. Efektem tego są ruszające się zęby, które wręcz same wypadają lub wymagają usunięcia.

Kto jest bardziej narażony na choroby dziąseł?

Badania dowodzą, że czynnikami sprzyjającymi paradontozie są zarówno genetyczne uwarunkowania jak i styl życia. Dieta uboga w substancje odżywcze może osłabiać naszą zdolność organizmu do obrony. Należy pamiętać o tym, że nałogowi palacze są grupa szczególnie narażoną na choroby dziąseł. Do grup zwiększonego ryzyka należą także diabetycy oraz osoby z chorobami immunologicznymi.

Na co zwrócić uwagę?

Pierwsze oznaki choroby to zaczerwienione, obrzmiałe i tkliwe dziąsła. Krwawienie występujące podczas szczotkowania i nitkowania. Często także pacjenci skarżą się na nieprzyjemny oddech i smak w ustach. Zdarzają się także zaburzenie zgryzu oraz kłopoty z użytkowaniem protez. Możesz samodzielnie kontrolować stan swoich dziąseł. To uchroni Cię o sytuacji w której ząb będzie nie do uratowania. Pamiętaj także, by co najmniej raz na 6 miesięcy umawiać się na profesjonalne kontrole przeprowadzane w gabinecie Dentista.pl

Na czym polega leczenie dziąseł?

Wcześnie wykryta choroba dziąseł wymaga przeprowadzenie zabiegów usunięcia kamienia ,polerowania powierzchni korzeni i piaskowania zębów. W ten sposób usuwa się płytkę i kamień występujący wokół zębów i wygładza korzenie. Antybiotyki i inne leki mogą wspomagać proces leczenia. W zaawansowanych stadiach konieczne jest wprowadzenie bardziej złożonych metod, aby uzyskać długotrwały i satysfakcjonujący efekt.

Czy można temu zaradzić?

Regularne usuwanie płytki poprzez codzienne szczotkowanie zębów i nitkowanie wspomagane co najmniej 2 razy w roku poprzez profesjonalne czyszczenie to najlepsza droga do zdrowych dziąseł i zębów. W Dentista.pl po wnikliwym badaniu jesteśmy w stanie zaproponować Tobie program domowej pielęgnacji jamy ustnej dostosowany do Twoich wymagań i potrzeb. Pamiętaj, że dzieci również wymagają regularnych kontroli w kierunku płytki nazębnej i kamienia.

Domowa pielęgnacja Twoich zębów

• Myj zęby co najmniej dwa razy dziennie stosując szczoteczki i pasty dostosowane do Twoich dziąseł i zębów.
  • Nitkuj przestrzenie międzyzębowe i szczotkuj swój język.
  • Tradycyjne szczoteczki z miękkim lub średnim włosiem są najlepsze do regularnej pielęgnacji.
  • Szczoteczki elektryczne mogą być również doskonałym uzupełnieniem zabiegów higienicznych.
  • Używaj specjalne mikro szczoteczki do przestrzeni międzyzębowych oraz wtedy, gdy posiadasz implanty i mosty protetyczne.

Przed zabiegiem:
przed
Po zabiegu:
po

04.10.2018
Wkrótce do zobaczenia na „małym ekranie” !
08.09.2018
W ostatnim tygodniu odwiedził nasz gabinet Pan Maciej, prawdziwy fan Elvisa Presleya. Na codzień mieszka w Irlandii, ale swój uśmiech powierza tylko lekarzom z Dentista.pl w Poznaniu.
03.09.2018
Tornistry już gotowe, a uśmiechy Waszych pociech ? Zapraszamy wszystkich uczniów do Dentista.pl Stomatologia na przegląd jamy ustnej !
29.08.2018
Dziś świętowaliśmy z Panią Stefanią z Nowego Jorku zakończenie leczenia implanto-protetycznego.
13.08.2018
Wakacje sprzyjają podróżom lub wypadom typu CityBreak.
13.07.2018
Możesz nosić Alignery czyli niewidoczne aparaty ortodontyczne i uprawiać sporty !
30.06.2018
Fryzjer u dentysty - dentysta u fryzjera. Dobrze mieć zaufanego partnera nie tylko w życiu osobistym, ale także w codziennych troskach...
29.06.2018
Dr Maciej Marcinowski spędził ten ostatni czerwcowy piątek w grodzie Warsa i Sawy na kursie praktycznym z planowania leczenia implantolologicznego z użyciem szablonów chirurgicznych, prowadzonym pr